Conclusions finals de les pràctiques




Bé voldria acabar aquest diari amb una síntesi de les meves vivències i impressions que he tingut durant el Pràcticum II.

Com que el lloc de pràctiques era el mateix centre que en el Pràcticum I, la Ludoteca Olzinelles de Barcelona, aquestes pràctiques les he viscut diferent, tenia més familiaritat  i anava amb un altre predisposició, ja coneixia els professionals i les companyes de pràctiques i això determina la teva manera de treballar i de tenir més confiança en la manera de ser... Del personal de la ludo: recepció, monitors, companys de pràctiques, tutora de pràctiques ,..., m’emporto molt bon record de tots ells, només tinc paraules d’agraïment i generositat, perquè m’han acollit molt bé durant aquests mesos, des de el primer dia hem fet un molt bon lligam entre tots i m’han ajudat davant algun dubte o algun problema que tingut. Tot i que les meves pràctiques les portava a terme en la franja de 6 a 12 anys, he mantingut molt bona entesa i col·laboració amb les companyes de la franja de 0 a 6 anys. Malgrat que el meu horari de pràctiques fou de 16 a 20 h, i la ludoteca no obria als infants fins les 17h, teniem una hora per parlar, per intercanviar informació i experiències i això m’ha ajudat molt a l’hora de fer el meu treball i les meves pràctiques.

Durant aquest pràcticum he participat en més tallers que es realitzaven en la ludoteca, s’ha de dir que el semestre passat varen realitzar pocs i com que cada setmana em van fent com a mínim un, he pogut observar la dinàmica dels infants, com ho organitzen i tanmateix m’ha permès mostrar-me més i saber com intervenir davant els nens i les nenes.

Amb els infants també m’emporto un bon record, com que ja em coneixien de l’altre vegada he tingut més relació amb ells, demanant-me que jugués amb algun joc amb ells o comentant-me algun problema, en aquest sentit m’he mostrat amb més confiança i m’he sentit més segura en el meu rol.

De l’àmbit del psicopedagog, cada dia he anat aprenent més coses, amb l’ajuda i l’intervenció dels monitors de la Ludoteca he pogut copsar com és el seu paper i la seva intervenció amb els infants, sobretot respectant molt el joc lliure i la bona convivència entre tots, adoptant bones actituds i bons comportaments.
Voldria acabar comentant que el meu pas pel centre i les meves pràctiques han sigut molt productives, n'he après molt, he pogut conèixer un altre àmbit de la psicopedagogía i estic molt contenta del resultat obtingut. 

Bé, espero que aquest recull que he fet en aquest diari us hagi ajudat per a fer una idea del que he après i he realitzat a la Ludoteca Olzinelles.
Ens seguim veient i bona feina!!


Mireia




Comentarios

Entradas populares de este blog

Entrada i registre dels infants a la Ludoteca

Taller de Xapes

Fitxes dels jocs de taula